Als je nog nooit bij Theater de Klif bent geweest en je aan komt rijden op het parkeerterrein, dan is het niet raar als je denkt: “Ben ik wel goed? Heeft de TomTom me niet op de verkeerde plek afgeleverd?” Dat overkomt niet alleen bezoekers, maar ook artiesten. Gelukkig is er altijd wel iemand in de buurt om je naar de verborgen ingang te begeleiden. En dan is het binnen in het voorzieningencentrum (o.a. lagere school, consultatiebureau, kinderopvang en bibliotheek) ook nog even zoeken naar het theater; die bevindt zich namelijk op de eerste verdieping. Maar als je de theaterzaal eindelijk binnenloopt, dan lijkt het of je binnenstapt in het best bewaarde geheim van Nijmegen-Noord: het theater blijkt een mooie, intieme zaal te zijn dat zich qua sfeer kan meten met de betere podia.
In Theater de Klif is niet elke week een voorstelling, maar als er een is, dan is het ook goed. Zo ook afgelopen vrijdag. De aankondiging was wat mysterieus: “Cabaretavond”. Maar de uitvoering was uitstekend: drie cabaretiers vulden de avond met uiteenlopende stijlen, maar vulden elkaar perfect aan. Arie Vuyk trapte af met totaalcabaret: taalkunst, humor, liedjes en gedichten. Daarna etaleerde Barbara Breedijk, zichzelf begeleidend op gitaar en ukelele, haar grote talent: mooie, lieve, hilarische liedjes, gedragen door haar prachtige stem. De avond werd afgesloten door Rima Kawuwung – die zichzelf omschrijft als moeder, oma, echtgenoot, freelance katholiek en huishoudkabouter – met een pittig en authentiek optreden.